За сайта

Добре дошли в най-посещавания български музикален блог. Тук може ще научите най-актуалното от родния и световен музикален бизнес и ще чуете песни на български артисти за първи път. Приятно разглеждане!
-Георги Паскалев (G'Fan)

GFan Music Boards's Fan Box

GFan Music Boards on Facebook

Чат

Анкета

Брояч

Music Idol 2

Photobucket

Реших да направя един обобщителен пост, посветен на втория сезон на Music Idol 2, който приключи онзи ден и излъчи втория музикален идол на България - Тома Здравков. За да не се получи хаотичен пост, ще разделя каквото имам да споделя с малки подзаглавия. Искам да подчертая, че казаното е лично мое мнение и не ангажирам никого с него.

За журито: Не съм никак очарован от оценките, критиките и feedback-а, които журито отправяха към участниците. Смешно ми беше да слушам Фънки да критикува стила на изпълнителите и начина, по който изглеждаха. Той е представител на една определена култура, рок-метъл културата, и като такъв не мисля, че е компетентен да изказва мнение за модерна визия, защото просто си няма и представа "Що е то?". Маестро Вили Казасян най-много ми допадна от журито. Държеше се доста премерено, както подхожда на човек с неговото име и на неговата възраст, и въпреки това беше много забавен. Присъствието на Люси си обяснявам с целта й да натрупа малко популярност в България, за да получи подркепа за групата си на Евровизия. Е, успя да си постигне целта. Като жури смятам, че беше страшно необективна и се изказваше много непрофесионално. Няма да забравя изказването по повод триото на Нора, Деница и Шанел, което изпълни песен на Дзукеро - "Destiny's Child ряпа да ядат". Е, нашите моми не могат и на малкия пръст на Destiny's Child да стъпят, нито българска група или изпълнител някога ще може. А групата, която изяде ряпата беше No Angels на Евровизия. Относно Есил Дюран - на моменти ми беше симпатична, на моменти ми идваше в повече нейната поза и опитът й да се направи на голям разбирач. Поне доказа в предаването, че е много добра певица.

За водещите и сценария на шоуто: Водещите ме накараха да се хвана за главата. Смятам да допиша в тълковния си речник срещу думата "простак" Иван и Андрей. Даже може да задраскам другите обяснения... Двамата бяха жалка картинка и като водещи, и като продуценти. Създаваха изкуствено напрежение и лъжеха нагло публиката за разни измислени ситуация, в които съдбата на участниците се решавала с 1 SMS. Жалко, че народът е прост и се връзва на такива евтини трикове. Потресен съм от гаврата на водещите с големи имена в национален ефир. Пример: В нито един световен вариант на това предаване не съм чул някой в национален ефир да си позволи да каже, че Мадона не може да пее. Ок, тя не може да пее кой знае колко добре, но тя заслужава уважение и не е много културно да се демонстрира селения по този начин. Техните простотии са толкова безгранични, че трябва да въведа рубрика за тях и може би за 1 година ще успея да ги изчерпам. Затова спирам до тук!

За сцената, залата и бенда: Е, как можаха всички големи концерти, че дори и финала, да набутат в тази супер малка зала. Можеше да раздават някакви смотани коли, но не можаха да направят една внушителна сцена и да наемат по-голяма зала. Големите продуценти... Жалка работа. И каква беше цялата тая простотия с 15 бенда feat. Иван Лечев. Миш-маш. И на всичкото отгоре - Преслава Пейчева. Как можа да падне толкова ниско това момиче, няма ли достойнство.

За музикалния продуцент: Дони според мен се представи доста слабо като музикален продуцент. Някои от задачите, които поставяше бяха глупави. Особено глупаво беше, че за финала изкопира задачата от миналата година да се интерпретират световни хитове в нов стил. Освен това не винаги им подбираше подходящите песни. Не ми стана ясно, защо трябваше да си празнува юбилея в Music Idol, а не да направи голям хубав концерт. Стори ми се много жалко и ми стана мъчно. Е, все пак концертът му беше много хубав.

За пречупването на форма през бг призма: Във втория сезон на Music Idol бяха въведени толкова много промени, които не съществуват в световните еквиваленти. Например reality моментът! Пълна глупост. Типично по български трябваше да се гледа цирка на участниците, кой с кого, какво. Евтин PR от типа Денислав и Пламена например. Е, то е ясно на всички, че Денислав(a) е гей, кому беше нужно да се разиграват циркове. И кому беше нужно да се връща изгонен участник в шоуто? Сетих се - на продуцентите, за да получат още SMS-и. И за капак на промените - победителят получава парична награда. Що за глупост. Този конкурс не е за пари, а за музикална кариера.

За победителя и рок музиката: Честно си казвам, че аз не бях за Тома. Исках да спечели Нора, защото според мен е много по-добра певица. Тома е доста гнусен и ограничен музикално, но това си е МОЕ МНЕНИЕ. Харесва ми, че от кастингите до финала момчето доста се разви и то към добро. Интересно е как започна да върти кючек накрая... Много ме дразни, че всяка песен избиваше на рок и пееше с тази метъл нотка. Не знам защо метъл и рок феновете си мислят, че рокът е "истинската музика". Това е толкова ограничено мислене. То е типично и за други култури - хаус, хип-хоп, метъл, джаз и т.н. Не мога да разбера това деление на стилове и това окачествяване на "истинска" и "неистинска". Кои сте вие, че ще се раздавате тези присъди и ще налагате мнението си? Тома правеше това през цялото време - натъртваше музикалния си вкус. Никой фен на мозерната популярна музика не прави такъв тип крайни изказвания. Да сте чули Шанел да казва "Само поп, копеле". Правя това уточнение със стиловете, защото на доста места прочетох коментари, че това е победа за рока, защото той е истинската музика. Както и да е! Да му е честита победата на Тома!


17 коментара:

Анонимен каза...

Браво! за мен това, което написа, си е чиста истина! Подкрепям те във всяко едно отношение. И аз бях за Нора, една от малкото, която осъзнаваше, че има страхотен и силен глас. А Тома за мен не може да пее, просто направи трика публично да се изгаври с чалгата и така спечели ужасно много фенове, пък и има толкова млади хора, които се кефят на метъл и рок. Дори и Нора го осъзна това и се опита да вмъкни метълски елементи в изпълненията си на финала, но прекалено късно. Само ми липсваше коментар за другите финалисти и най-вече за Иван Ангелов. Това много ме изненада, че си го пропуснал. Мислех си, че ще се абстрахираш от глупавото му поведение и ще коментираш прекрасния му глас, много искам да чуя оценка точно от теб.

Анонимен каза...

Аз не съм съгласна с повечето от критиките ти, но много уважавам това, че си подчертал че мнението е само твое :) И аз бях за Нора на финала, беше единствената от чийто песни ме побиваха тръпки, страхотен глас има, остава ми надеждата че все някой муз продуцент в Бг ще се усети каква златна мина е тя. В крайна сметка ако сравня двата МИ, 2рия е по-добър според мен по-доста показатели - лично мнение ;)

G`Fan каза...

Ее, не съм съгласен, че Тома не може да пее. Пее момчето, но не това е представата ми за музикален идол.Относно Иван Ангелов имам много негативно мнение, дажи бих казал, че за мен този не съществува. Не съм съгласен, че има уникален глас. И той пее, но за да му се прости цялата простотия трябва да гений както би казала Есил, а той е МНОГО далече от това.

Радвам се, че и вие подкрепяте Нора.

Не ми се искаше този коментар за Music Idol да е толкова негативен, но така се получи. Сега пак ще има обвинения... Но по-позитивни неща ще напиша като кача изпълненията.

Анонимен каза...

Общо взето с почти всичко съм съгласна - тъпотиите на водещите, журито, и защо,по дяволите, Дони избираше песните?? Сцената - супер зле (за сравнение вижте немската).
Аз бях за Тома през цялото време и НЕ съм чак такава фенка на рока, просто някакси ме кефи как прави песните или...не знам и аз, странна работа..
Иначе в тоя музикален формат не печели човека с най-добър глас (Нора или Деница, не знам), а този, който е най-симпатичен, поне у нас е така. Но няма значение,.. аз съм доволна, че Тома спечели. Ще видим какви песнички ще му измислят. (:
Успех на изпитите, G`Fan!

Анонимен каза...

Според мен момчетата в това издание бяха много слаби и най-добре се представиха Нора, Деница и Пламена. Иван и Андрей са слабички продуцентчета, но като водещи са направо титани в сравнение с недоразуменията на природата Светльо Витков и Камен Воденичаров, които според мен трябва да се забранят с медиен закон. Дони - средна работа. Вили - върхът. Есил - cool. Фънки - пич. Люси - много ниско интелигентно момиче, не си струва коментара. Победителят - обикновен. Колкото до истинската и неистинската музика - според такова разграничение съществува определено. Примерно не може да се нарече музика техното, хауса, поп фолка, евродиското, а донякъде и това, в което черните превърнаха ар енд би-то......примери много. Под истинска музика бих поздразбрал добър рок, добър поп, соул, нестуден джаз и пр... Според мен има истински и неистински певци и нищо не пречи истински певец да прави пари от неистинска музика. А рокът просто си е вилик, независимо кой какво коментира, Deep Purple е най-успешната и харесвана музикална формация в историята на музиката и предаването абсолютно логично завърши с тяхна песен.

Svuio каза...

И аз като Анонимен номер 2 не съм съгласен с повечето от нещата като примерно некопетентността на Фънки, който все пак доведе Кайли и най-малкото оттам е придобил някакъв опит за това как се правят нещата. Ако тръгна да споря обаче за всяка една от точките, май ще е по-добре да напиша цяла статия. Все пак изрично подчертаваш, че мнението си е твое, така че мирвам! :)

Анонимен каза...

Не виждам нищо лошо в това Тома да изрязява открито музикалните си предпочитания. За това, че крещял "хеви метъл", не-знам-какво... ами, една проста аналогия - като си много влюбен, не ти ли се иска да изкрещиш на целия свят, че твоето гадже е най-готино? :) На Тома му се отдаде възможност и той си каза немалко пъти какво обича. :) (говоря чисто музикално, не искам да засягам темата за личния му живот).
Колкото до това, че на всяка песен го избивало на рок и на метъл - ами, личи си, че тази музика му е в сърцето, че тя е част от неговата същност, а аз не виждам абсолютно нищо лошо в това, че даже е много хубаво това, да изразяваш себе си. Даже, ако трябва да съм честна, по ми харесва певец, който пее само в един стил, но го прави с истиска страст, отколкото певец/певица, който пее всичко от чалга до R&B, каквато примерно е Невена. Уважавам я за това, че има... така да се каже, техническата възможност да изпълнява песни в различни стилове, но мен лично не ми въздейства толкова, просто защото не си личи къде й е същността. Сега примерно с тия „нейните” песни... еми, не ми звучи това да е тя, не си личи тая музика да извира от нея самата, не си личи тоя стил да я е докоснал, ама истински. Ако беше така, изпълненията й щяха да ми въздействат, най-малкото имам афинитет към R&B музиката (е, не към комерсиалния й вариант, но това е друга тема). За мен музиката до голяма степен е въпрос на чувство и на страст, така че, въпреки че нямах фаворит, се радвам, че Тома спечели. :) Само дано да му дават да изразява себе си, а не го направят „продукт”, че ужас...
Иначе като цяло 2-рия Music Idol доста повече ми хареса, отколкото първия (изключваме всичките простотии като връщането на Пламена и т.н.). Участниците бяха по-малко чалгарски от тези от предния сезон. :) А и нямаше Слави Трифонов... !!! Е, имаше Иван и Андрей, ама те по се търпят. :)

Анонимен каза...

Napalno sam saglasen s napisanoto.Smqtam 4e nito toq gnusen Toma zaslujava da e music idol,nito onaq krava nora.Mi ne znam kakvo tolkova q hvalqt kato samo se dere,a pak onq toma taka si fantazira 4e se edno e v holivud.Smqtam 4e taz godishnoto izdanie na music idol be6e smeshno i jalko,da ne govorim kakvi oparpani bqha vsi4ki u4astnici v na4aloto,a posle kato gi po oblqkoha zeha da hvar4at kato helikopteri.
Jurito nqma da komentiram koi znae kolko-lusi-luda,funki-nekadarnik,vili-kolkoto i da me drazni,vse pak pone e postignal neshto i razbira ot musika,esil-biva,oba4e se pravi na mnogo kompetentna,koeto edva li e taka.

Fear

Анонимен каза...

Blagodarq G`fan pak za tova 4e si se postaral da izkaje6 svoeto mnenie!Sporedm men nqma6e nujda 4ak tolkova mnogo,daje mai vuob6te ne trqbva6e da se pravi post,za6toto kakto i ti kaza mnogo ot Music Idol 2 e edno selsko bulgarsko Ni6TO!Koeto be6e ne 4ak tolkva da se otkrie edin talant,a prosto da natriqt nosa na slavi s vsqkakvi PR postupki.Te sa prosto bezkrai mnogo!Blagodarq pak i 4akeme novi postove :P:P :)!

Анонимен каза...

Съгласен съм с всичко. За мен НОРА е истинския победител в това предаване, чисто и просто погледното от музикална гледна точка. По-добър певец от нея нямаше нито в този, нито в предния сезон. Тома според гласовите си данни го поставям на едно от последните места. Толкова фалшиво изпя повечето си песни, че направо все още не мога да приема,че този човек стана музикалния идол на България....

Анонимен каза...

Makar 4e sym syglasna s pove4eto ot komentarite ti mislq 4e nqma nito nujda, nito ti li4no pravo da kritikuva6 po takyv na4in 6outo, za6toto ako nqkoi pro4ete napisanoto a ne e gledal music idol koi znae kakvo 6te si pomisli. Az li4no bqh za Denica, i spored men Nora ne moje da pee po-dobre ot neq. No se nadqvam drugiq pyt vmesto da kritikuva6 vsi4ki da kaje6 ne6to hubavo ili da si zamyl4i6, znam 4e tova e li4no tvoe mnenie, no bloga se pose6tava ot mnogo hora.

Анонимен каза...

аз през цялото време си бях за Тома.Не знам защо всички казват той,рока не е музика и някви,такива бих казала че рока е една музика със собствени си качества!Тома си е метал,харесва го момчето и толкова.Да признавам си и Нора не пееше лошо но все пак има и ''НАЙ''.И за мен лично водещите бяха гола вода.Нито един от журито не ми хареса,дори и ДЕДО ВИЛИ К...горкия докато се ''истепка''ми се доспиваше...
Не знам но като цяло и втория survivor,end music idol,не ми харесаха всички казваха,не мн мн са хубави изданията но са ужасни.Че по BTV не можаха да излъчват,или да купат некои нов филм ми излъчваха тия тъпоти..За мен лично,са тъпоти.Така че G'Fan във всичко те подкрепям,но само без за учасничката която харесваш!Но всеки си има мнение и вкус яко пост.. :):)

Анонимен каза...

Ммм.. Тома е готин. И мисля, че ако беше спечелила Нора, това щеше да е поредната поп певица, от които българите са малко отегчени. А Тома е различен :]
Ще видим к'ви ще ги свърши...

Анонимен каза...

bravooooo!
Mn. e priqtno kogato 4etesh teksta na inteligenten 4ovek!
Music Idol 2 beshe porednata dushevna 4ekiq na edno ina4e bezli4no ob6testvo. To qvno vse o6e se 4udi: abe nie v aziq ili evropa sme?!?!
BG reality-to qvno, vse o6e nqma to4na poziciq, taka 4e da pozdravim Toma za martvata "pobeda"!
Sled sezon novi, dano da sa po-dobri!
Salut!

Анонимен каза...

Za nqkoi ne6ta si prav,no za pove4eto-gre6i6. I dokazatelstvo e samo edno-na po4ti vsi4ki koncerti s4upiha vsi4ki vidove reitingi.I samo ne izlizaite s tezata 4e masata sa prostaci i vidi6 li obi4at da gledat prosti ne6ta. Nenavijdam debilnoto ka4estvo na bulgarina da opliuva vsi4ko de 6to moje-samo mu daite tema i toi e gotov da izsipe edin kazan pumia.HORA PREDAVANETO BE6E MN DOBRO!DECATA SA MN TALANTLIVI I POVE4ETO PQHA SUPER!Jelaq vi vsi4ko dobro i mislete malko po-pozitivno:)

Crisp каза...

Не съм съгласна с повечето неща, но ще коментирам само едно - паричната награда. Не забравяй, че тези деца, дошли с един куфар дрехи, се предполага да останат в София, да си плащат квартирата, храната, дрешките - все неща, които са нови за тях. Именно това е целта на тези 50к - да можат да живеят някак преди да започнат да се издържат сами.

Anastas каза...

Евала! Този коментар напълно съвпада с моето мнение и е една доста безпристрастна цялостна оценка на предаването, което си беше доста зле.